Wiosenny balkon - sprzątanie i aranżacja

Gdy zimowe miesiące powoli odchodzą w niepamięć, przyroda budzi się do życia, a dzień staje się dłuższy, coraz chętniej spędzamy czas na świeżym powietrzu. Nieważne czy mieszkamy w mieście i dysponujemy jedynie małym balkonem, czy posiadamy duży, przydomowy ogród w spokojnej okolicy - zawsze warto zadbać o tę przestrzeń i stworzyć miły kącik, w którym napijemy się kawy i poczytamy książkę w słoneczny dzień. Wiosna to idealny czas na odgruzowanie, posprzątanie i udekorowanie naszego balkonu lub tarasu, tak, aby nie tylko cieszył nasze oko, ale był też integralną częścią naszego mieszkania. 

Wiele osób traktuje balkon jako kolejną powierzchnię do przechowywania i składowania rzeczy. Często trzymamy na nim rowery i inny sprzęt sportowy, stare meble, sezonowe dekoracje do domu, przetwory lub permanentnie rozłożoną suszarkę na pranie. Warto więc dokładnie przyjrzeć się zawartości naszego tarasu i zastanowić się, czy faktycznie nie ma możliwości przechowywania tych rzeczy gdzie indziej. Odgruzowany, posprzątany i zadbany balkon stanowi przedłużenie i powiększenie naszego salonu i jest dodatkowym miejscem do odpoczynku lub zabawy.


Źródło

Od czego zacząć? Postępuj zgodnie z etapami poniżej!


1. Odgruzowywanie.

Bez tego ani rusz. Krytycznie ocen zawartość swojego balkonu - być może stara szafka stojąca na nim od lat nadaje się już do wyrzucenia, a na bożonarodzeniową choinkę znajdzie się miejsce w piwnicy lub komórce lokatorskiej. Wynieś wszystkie niepotrzebne klamoty, a te zepsute, nieprzydatne lub nadgryzione zębem czasu po prostu wyrzuć. Usuń zwiędłe rośliny. Zrób miejsce na meble i kwiaty. 
Pranie warto suszyć na świeżym powietrzu, więc z powodzeniem możesz wykorzystać balkon na rozłożenie suszarki - pamiętaj jednak o tym, by złożyć ją i schować, gdy tylko ściągniesz suche ubrania! W słoneczny dzień wystarczy jedynie kilka godzin, aby pranie wyschło, dlatego warto zrobić je rano.


Metamorfoza. Źródło

2. Odświeżanie.


Nie jest to krok obowiązkowy, ale być może przydałoby się odmalować balustradę lub położyć nową podłogę na balkonie? Możesz to zrobić naprawdę taniem kosztem! Zamiast kafelków wybierz specjalną drewnianą podłogę lub "sztuczną trawę". Jeśli zależy ci na odrobinie prywatności możesz także zainstalować na balustradzie osłonę. 


Źródło: IKEA

3. Sprzątanie.


Usuń pajęczyny i zalegający w kątach brud, umyj balustradę oraz meble balkonowe, przetrzyj donice roślin, zamieć podłogę, umyj okna, parapety i drzwi balkonowe. 

4. Wybór mebli.

Dostosuj ilość i wielkość mebli do rozmiaru twojego balkonu. Jeśli dysponujesz małą przestrzenią, postaw na składane krzesła i mały stolik. Możesz również zlecić komuś (lub spróbować samemu ;)) wykonanie małej kanapy na wymiar. Na większym tarasie znajdzie się za to też miejsce na leżak, fotel, a nawet hamak czy huśtawkę! 

Źródło: Pinterest

5. Wprowadzenie roślin.


Jeśli posiadasz już kwiaty na swoim balkonie to czas o nie zadbać -  wiosna to idealny moment na przesadzanie i nawożenie roślin oraz przycinanie krzewów. Jeśli masz zamiar dopiero wprowadzić rośliny, postaraj się dobrać je odowiednio do pory roku oraz nasłonecznienia twojego tarasu. Częsty błąd to wybieranie kwiatów wymagających dużej ilości słońca na zaciemnione balkony. Dobierz rośliny do stylu, w jakim chcesz utrzymać swój balkon.

6. Dekorowanie.

Dekoracja balkonu to po prostu "kropka nad i" wiosennej metamorfozy. Szukaj dekoracji, które będą odpowiadać twojemu stylowi oraz będą współgrać z meblami i roślinami. Zwróć uwagę na donice i osłony na doniczki, siedziska oraz obicia krzeseł, poduszki ozdobne i tekstylia. Na dużym, otwartym tarasie przyda się także parasol lub markiza. Całości dopełnią detale: latarenki, świece, wazony, lampki itp.


Źródło 
Piękny i zadbany balkon niekoniecznie musi oznaczać spore nakłady finansowe. Już niskim kosztem można wyczarować przytulną oazę spokoju, w której chętnie odpoczniemy pod koniec ciężkiego dnia...

57 komentarzy:

  1. Piękne inspiracje :) Marzy mi się taras lub chociaż balkon <3

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas właśnie pada śnieg :) Jak już będzie ładna pogoda to na pewno wykorzystam porady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Slyszalam, ze w Polsce powrot zimy :( Ale juz niedlugo :)

      Usuń
  3. Piękne inspiracje !! Bajeczny taki hamak na balkonie/ogrodzie. Rozmarzyłam się :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne balkony, też bym chętnie taki zaaranżowała... niestety nie mam balkonu w moim mieszkaniu :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Troszkę zazdroszczę tym, którzy mogą sobie wystawić na balkon krzesło i stolik, i napić się kawy albo poczytać. Mój balkon był mały, a po ociepleniu domu zrobił się mikroskopijny. W dodatku jest od strony hałaśliwej, ruchliwej ulicy, więc się nie patyczkuję,zamiatam tylko i ewentualnie mopuję podłogę. No i mój balkon jest od południa, więc nie wykładam żadnych roślin - latem nawet opuncja dokonałaby tam żywota.
    Pozdrawiam gorąco. Malwa

    OdpowiedzUsuń
  6. Matuleńku, jak tu pięknie!!!! Ja na wiosnę też planuje zaaranżować balkon. Na razie udało mi się oczyścić po poprzednich właścicielach, którzy bardzo często palili na baloknie i kiepowali na ścianach. Dodatkowo balkon był brudny przez ptaki. Udało się to wszystko oczyścić dzięki tej stronie https://polimer24.pl/srodki-chemiczne-z-niemiec

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie się również marzył tak balkon. Ale coś długo nie mogłam zrealizować tych marzeń. W końcu się udało kupić wrocław mieszkania deweloper i w każdy letni dzień mogę się cieszyć pyszną kawą na balkonie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne miejsce na relaks, tam to dopiero można odpocząć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ładnie Ci to wszystko wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Marzenie posiadać taki kącik.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepraszam, czy mnie się coś zawiesiło czy pani Lavendova zawiesiła pisanie bloga?
    Pozdrawiam. Malwa

    OdpowiedzUsuń
  12. Balkon sprawdza się głównie latem, natomiast zimą często pojawia się problem gdzie przechować meble balkonowe tak, aby nie uległy zniszczeniu. W takiej sytuacji warto rozejrzeć się za powierzchnią do przechowywania, jak Sejfboksy w Sosnowcu!
    https://sejfboksy.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak ! Kolorowe maty i meble na balkon. Zdecydowanie za mało jest kolorowych balkonów. Wszystkie aranżacje mają sobie dużo beżu oraz szarości. Według mnie nie tędy droga i meble oraz dodatki muszą mieć żywe barwy. Na takim balkonie wypoczywa się zdecydowanie lepiej i przyjemniej, a i zazdrosne oko sąsiadów cieszy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne inspiracje! Balkon to świetne miejsce na wypicie porannej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie udało Ci się zaaranżować ten balkon...

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój balkon ciągle czeka na metamorfozę, w tym roku udało mi się zasiać kwiatki. Mam nadzieję, że będzie pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy posiadasz może jakieś sprawdzone zadaszenie balkonu? W tym roku w końcu chcę zainwestować w jakąś markizę i szukam inspiracji. Na jednym z blogów wyczytałam o stronie perfecta.pl/, więc szukam opinii i pomysłów na rozwiązanie problemu z lejącą się na balkon wodą z deszczu i czasem z rynny...

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak widać mały balkon można bardzo ciekawie zaaranżować. Dzieki za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie metamorfozą balkonu, która już daje ogromną różnicę i efekt są balkonowe kwiaty, które sprawiają, że ta przestrzeń nabiera zupełnie nowego klimatu. I to prawda, że nie trzeba dużego nakładu pieniędzy, by mieć przyjemny i zadbany balkon :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Domyć balkon po zimie to w tym roku było dla mnie spore wyzwanie. Z wieloma rzeczami niestety miałam kłopot, ale udało się. Bardzo pomogły mi rzeczy, które znalazłam na stronie https://www.leifheitsklep.pl/ Mają świetne sprzęty oraz detergenty do sprzętania.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ostatnio wpadłem na pomysł, żeby jakoś urządzić swój taras. Jest dosyć spory, bo ma 15m2 i myślałem i basenie i hamaku i jeszcze kilku dodatkach. Znalazłem nawet fajną ofertę szybkich pożyczek pozabankowych na https://taktofinanse.pl/szybka-pozyczka-pozabankowa-przez-internet-na-raty i zastanawiam się czy nie wziąć

    OdpowiedzUsuń
  22. piękny balkon :D ja w przyszlym roku robię remont balkonu i już nie mogę się doczekać :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Prostota, elegancja i funkcjonalność. Zwłaszcza na ostatnich fotografiach - połączenie przełamanej bieli, brązu, drewna i metalu, to moje ulubione zestawienia barw i materiałów:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja polecam ogarnąć do tego [url=https://krautzberger.pl/aparaty-pistolety-natryskowe/] pistolet do malowania [/url] - dzięki niemu szybko pomalujemy balkon i obejdzie się bez robienia zbędnego syfu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. A co myślicie o firmie sprzątanie mieszkań wrocław ? Ja niestety ze względu na pracę nie mam czasu sprzątać. Tym bardziej że mamy naprawdę bardzo duży dom. Ktoś z was korzystał z usług takiej firmy?

    OdpowiedzUsuń
  26. Drewniany parkiecik na balkonie to świetny pomysł, o wiele przyjemniej na taki wyjść latem, do tego ja odcięłam się od sąsiadów matą wiklinową, dzięki niej mam większą prywatność.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak macie spory taras, balkon to można tu z pewnością sporo ciekawych rzeczy zrobić. Ja teraz aranżuje z https://krzemien.com.pl swoją łazienkę.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniałe inspiracje :) Mnie też w tym roku czekają generalne porządki w całym domu. Na pewno chcę skorzystać z usług Airozone z Warszawy. Obecnie ozonowanie jest bardzo popularne i z tego typu usług korzysta wiele osób.

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetnie to wygląda, teraz jak trzeba siedzieć w domu, to faktycznie można miło spędzić czas na tego typu balkonie

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetnie to wyszysto wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  31. Polecamy balustrady ze strony www.inox4you.eu? Świetnie się prezentują?

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja to zazdroszczę takiego balkonu. Na razie nie pozwalam sobie na zbytne przygotowywanie, ale po świętach zamówię sprzątanie mieszkań kraków i będę się porządkami zajmowała. Wtedy wszystko będzie na miejscu, ja o to zadbam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Super inspiracje, wszystko uporządkowane i dobrane w dobrym guście :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja osobiście bardzo lubię dekoracje na balkonach. Sami mamy dość spory balkon bo ma 12m2 więc mamy pole do popisu. Ostatnio kupiliśmy drzewka LED, które ustawiliśmy po dwóch stronach balkonu. Wyglądają świetnie, do tego mamy cotton ballsy, które dodają uroku. Bardzo nam się podoba ta aranżacja i spędzamy wolne chwile na naszym balkonie często.

    OdpowiedzUsuń
  38. Super inspiracje :D Co do sprzątania, to może się przydać się taka myjka https://www.alpina-garden.com/pl/2c1101401-a20-ahp-110.html. :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo ciekawy artykuł! Szczególnie teraz trudno jest zadbać o porządek na balkonie, bo ciągle są burze ;/

    OdpowiedzUsuń
  40. Jestem ciekawa co sądzicie na temat dywanów na balkonach.Trafiłam na taki artykuł https://wnetrzadlaciebie.com/dywan-zewnetrzny-jak-wybrac-odpowiedni i muszę przyznać, że temat mnie bardzo zaciekawił. Na pewno przyjemniej chodziłoby się po dywanie niż po płytkach. A wy co o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  41. W OzonPerfect zapewniają bezpieczną przestrzeń https://ozonperfect.pl/dezynsekcja/. Skorzystałem z ich usług i nie żałuję!

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  43. A według mnie warto sprawdzić https://ozonperfect.pl/dezynsekcja/ – to jedna z najbardziej rzetelnych firm, która efektywnie usuwa szkodniki.

    OdpowiedzUsuń
  44. A według mnie pani Lavendova mogłaby napisać choć słowo wyjaśnienia. Na YT zostało raptem 6 filmików, a tu nic się nie dzieje od 5 lat. Od dość dawna śledziłam (i lubiłam) jej kanał na YT, miałam krótką przerwę, otwieram, patrzę, ojej a tam prawie nic. Czy ktoś wie co się stało?
    Pozdrawiam. Malwa

    OdpowiedzUsuń
  45. Cenne rady podczas porządkowania.

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam spędzać czas na świeżym powietrzu. Balkonu duzego nie mam ale jak tylko robi sie cieplutko na dworze to stawiam krzesła i stoliczek. Ksiazka,kawka i mogę odpoczywać

    OdpowiedzUsuń
  47. ciekawy artykuł, można podejrzeć coś i zastosować u siebie na balkonie

    OdpowiedzUsuń
  48. Super to wygląda, widać, że mnóstwo ciężkiej pracy kosztowała ta aranżacja. A do posprzątania balkonu i całego domu warto używać tylko środków wysokiej jakości, skutecznych a w dobrej cenie. Zobaczcie na tej stronie w jakie warto zainwestować.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Lavendova , Blogger