5 nawyków, które ułatwią ci sprzątanie

Nie wiesz jak zacząć regularnie sprzątać? Masz wrażenie, że sprzątasz cały czas i ciągle jest bałagan? Odpowiednie nawyki sprzątaniowe, które oszczędzą twój czas i energię, to klucz do czystego domu. Poniżej przedstawiam Ci kilka trików ułatwiających sprzątanie i utrzymanie domu w czystości.


1. Stwórz sprzątaniowy niezbędnik.

Do koszyka lub plastikowego pudełka z uchwytami włóż kilka ściereczek z mikrofibry, gąbkę, papierowe ręczniki, płyn do mycia mebli, płyn do mycia okien i uniwersalny płyn do mycia łazienki. Sprzątając dom, zabieraj niezbędnik ze sobą do każdego pomieszczenia, w ten sposób będziesz miała pod ręka wszystko, czego potrzebujesz i nie stracisz czasu na bieganie co chwilę do szafki ze środkami czyszczącymi. 

2. Odkładaj rzeczy na miejsce.

Staraj się odkładać rzeczy na miejsce od razu po tym, jak skończysz ich używać. Wiele osób ma z tym problem, a potem zastanawia się, dlaczego bałagan tworzy się w mgnieniu oka.

3. Sprzątaj przy okazji. 

Nie trać żadnej chwili! Myjesz rano zęby - przetrzyj umywalkę. Robisz sobie herbatę w kuchni - w między czasie umyj naczynia lub wyczyść kuchenkę. Skoro i tak czekasz, aż woda się zagotuje to wykorzystaj ten czas do maksimum.

4. Trzymaj środki czystości pod ręką.

Jeśli środki czystości trzymasz w specjalnej szafce np. w kuchni, może Ci być trudno sięgnąć po nie będąc w łazience, szczególnie jeśli masz duży dom. Dlatego warto w łazience trzymać pod ręką choćby specjalne chusteczki do mycia łazienki i wc, do których będziesz mieć dostęp w każdej chwili. Masz problem z brudem nanoszonym z dworu w przedpokoju? Ukryj w pobliżu miotłę lub szufelkę i zmiotkę. Szybko zamieciesz podłogę, gdy będzie tego wymagała.

5. Sprzątaj od razu.

Nie zostawiaj w zlewie brudnego kubka po kawie, ale umyj go od razu. Zajmie Ci to tylko chwilę, a w rezultacie wieczorem nie będzie na Ciebie czekała góra naczyń. Pościel łóżko zaraz po wstaniu. Nie tylko sprawi to, że sypialnia będzie cieszyć oko, ale również nie będzie Cię to kusić do ponownego powrotu do łóżka ;)

Wprowadzenie tych kilku nawyków sprawi, że będzie Ci łatwiej zapanować nad bałaganem oraz oszczędzisz dużo czasu. Koniecznie daj mi znać, czy któryś z tych nawyków funkcjonuje już u Ciebie. A może masz swój własny patent na czysty dom? :)

36 komentarzy:

  1. Również staram się sprzątać na bierząco, choć czasami faktycznie się nie chce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba walczyc z naszym wewnetrznym leniem ;)

      Usuń
    2. czasami po prostu padasz, oczy same się zamykają.... i w tedy zaczynają piętrzyć się zaległości, nie tylko w sprzątaniu...

      Usuń
  2. Bardzo dobre rady, pomocne, żeby wziąć się w garść i zapanować nad nieładem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no własnie-ten leń-dobrze ujęłaś tego potwora;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Umycie kubka po kawie to naprawdę kilkusekunowe zajęcie i pomaga w utrzymaniu czystosci. Czasami byłam do tego stopnia leniwa, że wieczorem musiałam jeszcze myć naczynia po obiedzie, ale odkąd mam swoją rutynę (2 miesiące) mam więcej czasu na inne rzeczy i nie spędzam połowy soboty na sprzątaniu. Dziękuję za motywację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze, ze wprowadzilas rutyne sprzataniowa do swojego zycia!! :)

      Usuń
  5. Od około czterech lat walczę ze sobą, by od razu odkładać każdą rzecz na jej miejsce. Idzie mi nieźle zważywszy, że od zawsze byłam okropną bałaganiarą i chomikiem. Teorię sprzątania mam od dawna w małym palcu, tylko na praktykę nigdy nie chciało mi się tego przełożyć. Niedawno pani Lavendova natchnęła mnie i zaczęłam odgruzowywać miejsca, które zapuściłam parę ładnych lat temu. Jest dobrze - posprzątałam w pięciu dużych szufladach i w wielkiej szafie i tylko nagły koniec świata mógłby mnie teraz zatrzymać.
    Pozdrawiam i dziękuję za natchnienie. Malwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Brawo! Bardzo sie ciesze, ze tak sie zmotywowalas i zycze powodzenia w dalszej walce o piekny i czysty dom :)

      Usuń
  6. Ale się mega cieszę na ten blog. Śledzę Twój kanał na yt już od bardzo dawna i bardzo lubię Twoje filmiki o tematyce sprzątania. Nigdy się nie udzielałam w komentarzach. Bardzo trudno mi było wprowadzić zasady sprzątania od razu w kuchni, ale od jakiś 2-3 tygodni zmywam naczynia od razu, na bieżąco i naprawdę czuję się z tym cudownie. Kiedyś zbierałam dużo nauczyć żeby umyć je raz i porządnie. Było to jednak bardzo męczące i zawsze brakowało mi miejsca na odkładanie naczyń, a zmywarki nie posiadam. Teraz pozostaje mi tą zasadę wprowadzić na inne pomieszczenia. Kiedyś sprzątałam tylko w soboty i zawsze byłam zła i zmęczona, gdy za oknem świeciło piękne słońce. Cieszę się, że w fajny i przystępny sposób motywujesz i pokazujesz jak można sprzątać i czerpać z tego przyjemność. Pozdrawiam ciepło Ania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja muszę popracować nad swoimi nawykami. Tak jak piszesz, mam problem z odkładaniem rzeczy na swoje miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Najciężej jest wstać i się zabrać za sprzątanie :) Potem to już muzyka, odrobina cierpliwości i mieszkanie lśni!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak najbardziej takie nawyki na pewno są dobre aby porządnie sprzątać. ja jednak mam pewien sposób, który ogranicza mi sprzątanie. Przed wejściem do domu mam specjalną matę wejściową https://www.alumatex.pl/produkty/maty-wejsciowe/ i to właśnie dzięki niej jestem w stanie zachować porządek w domu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi w sprzątaniu bardzo pomaga neutralizator zapachu https://neutralizatoryzapachu.pl/ gdyż wiem jak bardzo jest on potrzebny ponieważ nie lubię zapachu chemii. Tutaj momentalnie gdy go użyję to oczywiście robi się bardzo naturalnie w pomieszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Od lat współpracujemy z firmą Nomal www.nomal.waw.pl/ - jak dotąd nie zawiedli naszych oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie muszę wypróbować. Ja polecam od siebie zakup dobrego mopa płaskiego, wiele ułatwia w codziennych porządkach https://www.leifheitsklep.pl/mopy-i-wiadra/mop-plaski-klasyczny-z-nakladka-z-mikrofi-bry-p-55210 :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja za to jestem zdania, że warto także jest mieć w domu oczyszczacz powietrza https://zdrovi.pl/k/oczyszczacze-powietrza/coway/ dla kilku powodów. Przede wszystkim jest o wiele lepsze powietrze do oddychania, następnie jest ono dobrze zjonizowane co czyni że nie ma kurzu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz oczyszczacza warto jest też zwrócić uwagę na nawilżacze powietrza https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza. Dobrze nawilżone powietrze nie tylko wolne jest od brzydkich zapachów ale również od wszelkich patogenów oraz szkodliwych substancji chemicznych. Nawilżacze są bardzo skuteczne i utrzymują wilgotność na stałym, niezmiennym poziomie. Dzięki nim możemy cieszyć się zawsze zdrowym, a także czystym powietrzem.

      Usuń
  15. Moim zdaniem warto też postawić na sprawdzonego mopa, dobrej jakości. Ja akurat użytkuję tego ze sklepu https://www.leifheitsklep.pl/ i naprawdę świetnie się u mnie sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  16. doskonałym nawykiem jest włączenie odkurzacza roomba ;) Tam ustawiłam harmonogram i jest czysto cały tydzień

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne nawyki, bardzo pomocne. A co do środków czystości - podczas porządków, warto stosować te ekologiczne, które są bezpieczne dla zdrowia i środowiska ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny poradnik :) Moim zdaniem, najważniejszymi kwestiami jest regularność oraz korzystanie z profesjonalnych środków czystości. Sama miałam okazję testować różnego rodzaju preparaty - zarówno te ekologiczne, droższe, czy tańsze. Jednak żadne z nich nie spełniły moich oczekiwań tak jak https://www.proformula.com/pl/ Jeśli jeszcze nie znasz produktów tej marki, to szczerze Ci je polecam.

    OdpowiedzUsuń
  19. W moim domu największym problemem w porządkach zawsze były podłogi. Mam całkiem duży dom i wyczyszczenie wszystkich podłóg wymagało jednego dnia pracy. Ale w tym roku znalazłem na stronie https://szorowarki24.pl/ ofertę urządzeń czyszczących i postanowiłem wypróbować. Sprawdziły się świetnie

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam tylko jedną fajną firmę, która zajmuje się sprzątaniem po naprawie i jest to https://otomistrz.pl/sprzatanie-po-remoncie/olsztyn/
    Radzę wszystkim się z nimi skontaktować

    OdpowiedzUsuń
  21. Cenne porady, sprzątanie w domu jest o wiele łatwiejsze gdy mamy dobre środki czystości do stosowania. Oczywiście trzeba czasu na takie sprzątanie w domu ale warto rozłożyć w czasie i samodzielnie zająć się wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znoszę sprzątać... Codzienne porządki jeszcze jestem w stanie ogarnąć bo muszę ale takie dokładniejsze zlecam profesjonalistom. Nie ma nic złego aby to firma sprzątająca gdańsk raz na jakiś czas kompleksowo posprzątała mieszkanie czy dom. Zwłaszcza po remontach. Takie firmy posiadają sprzęt i doświadczenie, szybko sobie radzą z porządkami.

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że w sprzątaniu bardzo ważne są odpowiednie produkty, które ułatwiają codzienne czynności. Warto również regularnie dbać o porządek w domu.
    https://kobietawielepiej.pl/

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki za pomocne rady, zastosuje je przy najbliższym sprzątaniu

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ważne jest to, aby ułatwiać sobie sprzątanie. Na rynku dostępne są najróżniejsze maszyny sprzątające, które nam w tym zadaniu pomogą. Warto szukać ich online - takie zakupy internetowe są bardzo wygodne.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Lavendova , Blogger